Melyik nap a legideálisabb elkezdeni a C9 programot?

2019.02.11

Amikor megkérdezik tőlem, hogy melyik nap a legideálisabb belevágni a Clean 9 programba, félig viccesen azt szoktam mondani, hogy tegnap kellett volna, de ma sem vagy még elkésve. Viccet félretéve, itt van néhány tipikus időpont a starthoz.

Az elmúlt évek során megközelítőleg 100 alkalommal segítettem a hozzám fordulókat a sikeres Clean 9 programjukban és nagyon változó, hogy ki mikorra időzíti az első napját a 9 napos életmódváltó programjának.

Vannak, akik a hét első napjával, hétfőn startolnak, mondván új hét, új lehetőségek, az új életforma kezdete, ráadásul a hétfőn indulók maguk mögött tudhatják a hétvégi családi vacsorákat, a mozizós vagy tévénézős nassolást is.

Mások a hónap első napjához, 1-jei induláshoz kötik az életmódváltást, ami ilyenkor a hét bármely napjára eshet. Filozófiájuk hasonló a fentihez: új időszámítás = új élet.

Egyesek pedig nem mernek kockáztatni és a munkahelyükön vagy iskolaidőben való kezdés helyett az otthon nyugalmát választják, ezért dátumtól függetlenül valamelyik hétvége első napján, szombaton kezdik a 9 napos programot.

Ha tehetem, akkor igyekszem felmérni a mentoráltam heti életvitelét, aktuális elfoglaltságait és a program sikerét "veszélyeztető" faktorokat (pl. üzleti ebéd, randi vacsora, hétvégi családi ünnep, bulizás, stb.). Ha a naptár engedi, akkor személy szerint általában a pénteki kezdést, a hét utolsó munkanapját favorizálom.

Ebben az esetben péntek és szombat az első két napja a C9 programnak, amikor kicsit rázósabb az átállás, hisz ezeken a napokon szinte csak az Aloe Vera gélre és a táplálékkiegészítőkre támaszkodhatunk, mielőtt a normál étkezést a harmadik napon - vasárnap - megkezdhetjük.

1. nap: péntek általában a munkahelyen és az iskolákban is egy lazább, rövidebb nap, amikor többet tudunk magunkkal törődni, ám elfoglaltságaink közepette figyelmünk jobban le van kötve, mint ha szombaton kezdenénk.

2. nap: mivel ez a nap szombatra esik, így reggel többet tudunk pihenni, megfelelő ütemben tudjuk a programot követni, be tudunk vásárolni a következő napokon fogyasztható ételekből, akár elő is készíthetjük őket és az ilyenkor ajánlott mozgásprogram (pl. kis kirándulás, kb. 30-40 perc séta, jóga, stb.) is könnyebben kivitelezhető.

3. nap: általában ez a reggel viseli meg leginkább az embereket, ekkor vagyunk a "leggyengébbek", hisz a korábbi életmódunkkal szemben a C9 program 1-2 napja során alacsonyabb kalória mennyiséget viszünk be a szervezetünkbe, kerüljük a sót, a cukrot, a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, a szénsavas és ízesített üdítőket, stb., így jó ha otthon vagyunk és pihenhetünk. Ez a nap az, amikor elkezdhetjük kiegészíteni a C9 doboz tartalmát az 500-600 Kcal tartalmú ebéddel vagy vacsorával. (Ez egyénre szabott, függően a nemtől, a kiinduló testtömegtől és az életmódtól.)

4. nap: amikor hétfőn visszatérsz a munkába vagy az iskolapadba, akkor erősebbnek és könnyedebbnek érezheted magad, valamint a megfelelő étkezést folytathatod a program alapján.

10. nap: ha pénteken indítod a programot, akkor következő hét vasárnap reggel, nyugodt körülmények között tudod ellenőrizni és dokumentálni a 9 nap eredményét. Kiváló lehetőség és nap ez a következő lépés megtételére, az F15 program elindítására is, így 24 nap alatt egy teljes életmódváltást végezhetünk el. 24 nap alatt új szokások, új gondolkodásmód rögzül mind az étkezés, mind a mozgással kapcsolatosan, erősíthetjük izmainkat és átalakíthatjuk a testünket.

Ha felismerted, hogy szükséged van a változtatásra, tetszik a program és belevágnál az életmódváltásba, de még vannak kérdéseid, akkor nézd meg a gyakran feltett kérdéseket és a rájuk adott válaszaim a C9 Gy.I.K. menüpontban vagy kattints az alábbi gombra.

Ha már minden kérdésre kielégítő választ kaptál és a döntésed is megszületett, akkor az alábbi gombra kattintva 15%-os kedvezménnyel beszerezheted saját C9 dobozod közvetlen a gyártótól és hazai forgalmazótól.

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.