Kávézás a Clean 9 és F15 programok alatt

2018.09.06

Mondjuk ki őszintén, sokan kávéfüggők vagyunk, épp ezért rendszeres visszatérő kérdés, hogy: Lehet-e kávézni a Clean 9 és F15 program alatt?

A témában több kollégámmal konzultáltam és az álláspontunk szerint, ha a méregtelenítést vesszük szigorúan és a kávét nem tartjuk egy egészséges szokásnak, akkor ne igyunk. Való igaz, hogy azoknál, akik nem rendszeresen fogyasztanak koffein tartalmú italokat, náluk a koffein túlizgat, emeli a vérnyomást, megdobogtatja a szívet stb.

Akik viszont szeretik és a napi rutinjukhoz tartozik a kávézás, azok nyugodtan fogyaszthatnak kávét, annyi kikötéssel, hogy ...

  • ne éhgyomorra fogyasszák és
  • ne tegyenek bele cukrot vagy mézet, használjanak édesítésre eritritet, sőt
  • ha eddig használták, akkor most hagyják el a tejszínt és a tejszínhabot, hígítsák a kávéjukat inkább kevés sovány tejjel vagy alacsony kalóriájú tejpótló növényi tejjel.

Ha a Clean 9 programot testsúlycsökkentés céljával végezzük, akkor a kávéfogyasztás nem lényeges kalória bevitel, feltéve, ha betartjuk a fentebb írtakat.

Ma már több kutatás is bizonyítja, hogy a mértékletes kávéfogyasztás (napi max. 2-3 csésze, 120-160 mg koffein) jótékony hatással van az egészségünkre, pl. segíti az emésztést az emésztési nedvek serkentésével, valamint a belsőelválasztású mirigyekre hatva serkenti a vesék kiválasztó tevékenységét is, ezzel gyorsítja az anyagcserét.

Ha bármilyen további kérdésed merül fel, tedd fel nekem bátran a Kapcsolat menüpontban, szívesen válaszolok rá privát vagy foglalkozok vele itt a blogban. 

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.