Hogyan befolyásolja a Clean 9 program sikerét az alvás?

2018.11.15

Fontos kérdést feszeget az egyik életmódváltó Facebook csapattagunk, mégpedig azt, hogy: Az alvás milyen hatással van a Clean 9 és az F15 programok sikerére?

Az emberek többsége alapvetően egy túlhajszolt életmódot folytat, és bizony sokunk számára gyakran a nap 24 órája sem lenne elég ahhoz, hogy minden, az adott napra kitűzött feladatot elvégezzünk. Logikus módon ott csípünk le a napunkból, ahonnan a legkönnyebb: az éjszakából, amikor egyébként alhatnánk.

Az alvás viszont a bioritmusunk egyik legfontosabb szakasza! A legjobb életmódprogramok is befuccsolnak, ha nem alszunk eleget! Az alvás mennyisége és minősége számos szempontból hatással lehet az életünkre. A rossz éjszakák gyakorta okoznak olyan panaszokat, mint például a dekoncentráltság, alacsony energiaszint, gyenge munkateljesítmény, csökkent fizikai terhelhetőség vagy akár ingerlékenység. A tartós alvásdeficit komolyan legyengítheti az immunrendszerünket, és akár pszichés problémákhoz is vezethet hosszabb távon. Epidemiológiai vizsgálatok szerint a kevés és nyugtalan alvás növeli a súlygyarapodást is!

Egy kutatás szerint azok, akik kevesebbet (4-5 órát) alszanak, azok ébredés után jobban vágytak a zsírosabb és cukrosabb ételekre, ráadásul napközben is többet ettek, mint azok, akik sokat (min. 8-9 órát) aludtak. A vizsgálat eredménye szerint, ha a kevés alvás miatt hiányzó energiát evéssel igyekszünk pótolni, ahelyett, hogy a felesleges kalóriákat az ébren maradásra fordítanánk, akkor az életmódváltásnak vagy életmód programunknak kétségessé válik a sikere.

Törekedjünk tehát arra, hogy a lehetőségeinkhez mérten annyit pihenjünk, amennyit csak tudunk. Ha végképp nem tudunk ébren maradni szénhidrát és zsír nélkül, sokat segíthet az is, ha napközben ledőlünk 1-2 órára, s már ez is sokat javíthat a kilók ellen folytatott küzdelemben.

Nem is gondolnánk, mennyi minden történik a testünkben, amikor alszunk. Ekkor játszódik le egy sor regenerációs/felépítő folyamat, amely az egész szervezetünk működését érinti. Elég csak a gyerekekre gondolni: a gyermekkor egy bizonyos életperiódusa, amikor ugrásszerűen növekedünk, fejlődünk, fokozott alvásigénnyel jár. A hipotalamusz növekedési hormon kibocsátása a mélyalvás idején a legintenzívebb, a fehérjeszintézis sokkal intenzívebb az ébrenlét bármely periódusához képest (kortizolszint pedig az alvás időtartamának második szakaszában kezd csak emelkedni, ahogyan közeledünk az ébredéshez). Ha ezt a tényt az izomépítés aspektusából vesszük figyelembe, világosan láthatjuk, hogy a fejlődésünk szempontjából elengedhetetlen a pihentető alvás.

Az alvás a legtökéletesebb méregtelenítés, hiszen alvás közben a szervezetünknek nem szükséges másra figyelnie, végre roborálhat, és kilökheti a méreganyagokat. 

A reggeli első pisilésben távozik a legtöbb felesleges anyag, és éppen ezért ez az, amit a laboratóriumokban le kell adnunk.

Felületes, nyugtalan alvást idézhet elő többek között a gyógyszerszedés, pszichés problémák, rendszeres alkoholfogyasztás, stressz stb.

Ha rendszeresen sikerül magunkat jól kipihenni, rövid időn belül azt fogjuk érezni, hogy sokkal összeszedettebbek leszünk az edzéseinken, jobban fogunk tudni koncentrálni, és az erőszintünk is jobb lesz, egyszerűen jobban fogunk fejlődni.

Jelmondatunk tehát a programok alatt: "Aludj sokat, és ébren mozogj sokat!"

Ha bármilyen további kérdésed merül fel, tedd fel nekem bátran a Kapcsolat menüpontban, szívesen válaszolok rá privát vagy foglalkozok vele itt a blogban. 

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.