Az emberekből általában nem az erő hiányzik, hanem az akarat

2019.01.27

Értél már el kiemelkedő eredményt ernyedt akarattal és álmos beletörődéssel abba, hogy megoldj egy feladatot? Ugye, nem! Sikered kulcsa az akaraterő. Ezzel a 9 lépéssel Te is fejlesztheted!

Hiszem, hogy ahhoz, hogy komoly eredményt érjünk el, olyan elhatározásra van szükség, mely akár hónapokig vagy évekig tartó fáradtságos munkán és keserű csalódásokon is át tud segíteni.

Az erő nem testi képességből fakad. Forrása a rendíthetetlen akarat. (Mahatma Gandhi)

Az akarat, az erőfeszítésre való képességünk vagy épp annak hiánya, az akaratgyengeség alapvetően szüleink nevelési módszerén, azaz neveltetésünkön alapszik. Hozott képességeink azonban fejleszthetők ha akarjuk! 

Hogyan lehet erősíteni az akaraterőt?

Sokan teszik fel ezt a kérdést és magam is régóta kutatom. Számos könyvet és tanulmányt olvastam a témában, beszélgettem róla pszichológusokkal, coach-okkal és sport edzőkkel, akik egy dologban megegyeztek: az emberi akaraterő önfegyelemmel és megfelelő gyakorlással fejleszthető.

Az akarat fejlesztése igen hosszadalmas folyamat és nagyon sok türelmet igényel, de az alábbi lépésekkel megerősíthető:

1. lépés: Döntsd el, hogy fejleszteni AKAROD az akaraterődet.

2. lépés: Eleinte apró, kisebb lépéseket tegyél a cél érdekében, ne akarj egyből hegyet mászni.

3. lépés: Húzd ki magad! Kutatások szerint ez az egyszerű gyakorlat jelentősen javít az akaraterővel kapcsolatos tesztek eredményein, hiszen folyamatos odafigyelést, összpontosítást igényel.

4. lépés: Vigyél rendszert az életedbe, ezzel az akaraterőd mellett a kitartásod is fejleszted. A rendszeres sportolás vagy egy tanfolyamra, képzésre való beiratkozás kiváló módszer erre.

5. lépés: Csináld most! A halogatással csak tovább erősíted az akaratgyengeséged és rombolod az énképed. (Gyakorlat: Egy hónapon keresztül minden reggel ébredés után és esténként közvetlen elalvás előtt ismételd el hangosan - vagy legalább magadban - 30x egymás után, hogy: "Csináld most!" Ezzel a gyakorlattal erősíted a tudatalattid és meglátod, pár nap múlva érzékelhető lesz a változás.)

6. lépés: Meditálj! A meditáció nagyon fontos, ugyanis a meditatív állapot alatt képes leszel egy dologra összpontosítani, és ellenállni a késztetésnek, hogy csapongjanak, vándoroljanak a gondolataid. (Gyakorlat: naponta 10 percre csendesedj el, hunyd be a szemed, hallgass meditációs zenét és képzeld el magad abban a helyzetben, ahogy látni szeretnéd magad a céljaid elérése pillanatában. Érezd át a sikert, az örömöt, az elégedettséget.)

7. lépés: Értékeld az apró sikereket is. Legyél büszke magadra minden apró lépésért, amit megteszel a céljaid elérése érdekében.

8. lépés: Fogadd el, hogy mindig vannak hullámvölgyek és a kudarc nem probléma, hanem a tanulási folyamat része. Legyél türelmes és bízz magadban, hisz a hullámvölgyeket mindig hullámhegyek követik.

9. lépés: Válassz magadnak mentort, aki helyetted is bízik benned, aki motivál, bátorít, aki kihívások elé állít és jutalmazza a teljesítményed.

Nem tudod, hogy kezdj neki? Keress bizalommal, segítek.

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.