7 tipp, a tavaszi fáradtság ellen

2019.03.27

Levertnek, kimerültnek, ingerlékenynek és étvágytalannak érzed magad? Íme 7 tipp, amivel úrrá lehetsz a téged is gyötrő tavaszi fáradtságon.

1.) Szabaduljunk meg a túlsúlytól

A téli időszak ünnepi lakomái, a kevesebb mozgás, az esti tévézéshez tartozó nassolások, a zsírosabb, kalóriadús és rostszegény táplálkozás sokakon a kabát alatt is jól látható nyomokat hagyott. Szabaduljunk meg a zsírpárnáktól, a lerakódott méreganyagoktól és állítsuk helyre az emésztésünket. Ha nincs ötleted hogyan, vagy már rengeteg hiába való koplaláson és kúrán túl vagy, akkor itt egy számomra bevált 9 napos motiváló, életmódváltó program.

2.) Küzdjük le a vitaminhiányt!

A tavaszi fáradtság leküzdéséhez nélkülözhetetlen a tél végére kiürült ásványi só- és vitaminkészletünk feltöltése, melyet a változatos táplálkozás mellett étrend-kiegészítőkkel tudunk hatékonyan pótolni.

3.) Mozogjunk minden nap!

Ahogy hosszabbodnak a nappalok, és emelkedik a napsütéses órák száma, úgy érdemes növelni a szabadban töltött időt is. Tartózkodjunk sokat a tiszta levegőn, sétáljunk nagyokat, sportoljunk a szabadban.

4.) Hidratáljuk belülről a szervezetünket!

A fáradtság elűzésének egyik nagyon hatékony eszköze a megfelelő folyadékpótlás. Sokan hajlamosak rá, hogy csak nyáron, a nagy melegben tulajdonítsanak ennek jelentőséget, pedig télen és tavasszal is éppolyan fontos, hogy testünk hidratáltságáról gondoskodjunk. Korábbi írásomban már szó volt arról, hogy mikor, milyen folyadékot és mennyit érdemes fogyasztanunk ha sportolunk, azonban ajánlott egy átlagos napon is min. 1,5-2,0 liter tiszta víz fogyasztása, mely segítségével az anyagcsere során képződött salakanyagot eltávolíthatjuk.

5.) Menjünk el szaunázni!

A szaunázás nagyon hatékony salaktalanító és immunerősítő kúra. Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak a méreganyagok, a gőzfürdő pedig éppen ezt a természetes folyamatot fokozza. Ha nem bírjuk a nagyon meleget, válasszuk az infraszaunát, melynek jelentős a bőrszépítő hatása is, ami a bikini-szezon közeledtével egyáltalán nem mellékes szempont.

6.) Utazzunk, kiránduljunk!

Aki megteheti, utazzon napfényes helyre legalább egy hétre, de ha erre nincs lehetőségünk, vegyünk ki pár nap szabadságot, és keressünk fel egy hazai wellness szállodát, vagy üljünk vonatra, autóba, és meg se álljunk a kedvenc hazai városunkig vagy kirándulóhelyünkig. Akár már egy nap is segíthet, hogy kizökkenjünk a megszokott mókuskerékből. A lényeg, hogy kimozduljunk. A környezetváltozás, a monotonitás megtörése ugyanis jótékonyan hat a kedélyállapotunkra, felszabadultabbnak érezzük magunkat, ezáltal az immunrendszerünk is erősödik, és csökkennek a fáradtság jelei.

7.) Gondolkozzunk pozitívan!

A test mellett ápoljuk a lelkünket is, legyen bennünk erős a hit és az elkötelezettség a jó iránt. Ne keltsünk és kerüljük el a felesleges konfliktusokat, legyünk együtt többet a családtagjainkkal, barátainkkal és merítsünk erőt a belőlük áradó szeretetből. Szánjunk több időt a hobbinkra, olvassunk könyveket, hallgassunk zenét, járjunk olyan társaságba, ahol jó a hangulat, ahol feltöltő energiákat kaphatunk.

Ismerd meg az általam kipróbált és bizonyított életmód programot, melyet orvosok, táplálkozási szakemberek és sportolók bevonásával fejlesztettek ki az egészséges életmódunk, a vitalitásunk helyreállítása és megtartása érdekében. 

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.