7 téves női gondolat, ami gátolja a fogyást

2019.02.12

Nem titok és nem is meglepő, hogy a mentoráltjaim és az életmódváltó csoportomba tartozók többsége hölgy. Ez így rendben is van, viszont előfordul pár olyan gondolat és szokás, ami tipikusan a gyengébbik nemre jellemző, pedig jól tudják maguk is, hogy hibásak az elgondolásaik, és mégis ... 

1. A sztároknak bejött, akkor nekem is

Atkins, Fricker, South Beach, Update, vércsoportfüggő, 90 napos szétválasztásos, paleo, káposztaleves, tojáskúra, almaecet, citromos víz, rizs, túró vagy "magyaros" diéta, ... - a bőség zavarával küzdhetünk, ha figyeljük az ismert emberek által használt és a médiában bemutatott divatdiétákat. Egy-kettő kész agyrém, ráadásul mindenki tudja, hogy ideig-óráig tartott diéták nem hoznak tartós eredményt, mégis milyen sokan hisznek ezekben. A divatdiéták többnyire tápanyaghiányos állapothoz vezetnek és szinte mindegyik után jön a jojó-effektus, vagyis több jön vissza, mint amennyit a diéta alatt leadtál.

2. Megoldás a zsírégető tabletták és teák

Ahogy divatdiétákból Dunát lehet rekeszteni, úgy lehet elveszni a különböző hatásmechanizmus alapján működő, kényelmes és gyors fogyással kecsegtető zsírégető készítmények között is. Sokan újsághirdetés, telefonos értékesítő vagy a barátnők tanácsára vásárolnak ilyen szereket, sokszor meg sem nézve, hogy mi van a címkén, miket juttatnak be a szervezetükbe. Legtöbb ilyen készítmény komoly hatóanyag tartalommal rendelkezik, melyek akár kárunkra is válhatnak, pláne ha nem ellenőrzött helyről, nem megfelelő minőségben kapjuk őket. Arról már nem is beszélve, hogy bizonyos tudott vagy rejtett betegségek esetén még nagyobb a kockázat, hisz egyik-másikat nem is szabad alkalmazni bizonyos betegségek vagy gyógyszerek szedése mellett.

3. Csak salátákon élve lefogyok

A rostokban és vitaminokban gazdag, ám energiaszegény saláták fogyasztása egészséges, de csak mértékkel. Ha csak zöldségekből és gyümölcsökből áll a táplálkozásod és nem fogyasztasz megfelelő mennyiségű fehérjét, zsírokat és szénhidrátokat, akkor ez a diéta is egyoldalú táplálkozáshoz és további hiányállapotokhoz vezet. Tudom, hogy sok helyen olvashatod, hogy "Ha gyorsan szeretnél megszabadulni néhány kilótól, vesd be a rostok erejét, akár egy hét alatt búcsút inthetsz a zsírpárnáknak a laktató, zsírégető salátadiétával!" Természetesen hosszú távú megoldást nem ad a nyers zöldségek és gyümölcsök kizárólagos fogyasztása; rövid, salaktalanító kúrának megfelel, de az életmódodba nem tudod tartósan beépíteni ezt az étkezési formát.

4. Ha kihagyom a reggelit, azzal is fogyok

Ez az egyik legnagyobb tévedés, ami létezik ezen a földön, ugyanis ha nem reggelizel, nem indul be megfelelően az anyagcseréd és a hormonális rendszered, így többet eszel ebédre és többet is fogsz elraktározni. Ráadásul az emésztésed sem lesz a legjobb. A legpraktikusabb reggeli alacsony glikémiás indexű, azaz lassan felszívódó szénhidrátot és fehérjét is tartalmaz (pl. vízben áztatott zabpehely fehérje porral). A reggeli mindenképpen ajánlott annak érdekében, hogy elérjük az egészséges súlyunkat, itt pedig olvashatsz 3 + 3 tippet a legjobb anyagcsere gyorsító reggelikről.

5. Tiszta kardió edzés a szálkásodás titka

Taposógép, futópad, szobakerékpár, ellipszis tréner, ... Ismerősek ezek a kínzóeszközök? A legtöbb nő azonnal ezekre a magas intenzitással használatos gépekre veti magát, ahogy konditerembe megy. Vajon jól teszik? Tagadhatatlan, hogy a szálkásításban és a zsírégetésben fontos szerepe van a kardió edzéseknek. Viszont kérdezd meg az edzőtermi trénereket, hogy mit szólnak a tervedhez, és hidd el, hogy egyöntetűen azt fogják mondani, hogy: a kardió gépek alkalmasak a kalória elégetésére, az anyagcsere-folyamatok gyorsítására és az állóképességed növelésére, de ha fogyás a célod, önmagukban bizony nem sokat érnek, ha nem megfelelő az étrended. Ha pl. úgy ülsz a szobabiciklidre, hogy előtte 2 órán belül ettél, akkor az ételedben lévő szénhidrát fog elégni és szinte semmi zsírral nem lesz rajtad kevesebb. A kardió gépeken fogyás céljából hosszú időtartamú, mérsékelt intenzitású edzést ajánlott végezni, ami előtt 2-3 órával már nem ehetsz. Ha pedig napközben több kalóriát viszel be, mint amennyi szükséges (valljuk be, ez nem nehéz), akkor az edzéssel maximum lassítod az elhízásod ütemét.

6. Felülésektől lapos lesz a hasam

Újabb rossz hírt kell közöljek, ugyanis a felülésektől, a "hasazástól" és a plank-tól maximum erősödnek a törzs izmaid és izmos lesz a hasad, de ha van rajta fölösleges zsír, az nem tűnik el. Meg kell értsd, hogy nincs helyi zsírégetés sem a hasadon, sem a combodon, de még a fenekeden sem. Hasonló tény az is, hogy a zsírból soha sem lesz izom, ez a két különböző testszövet nem tud átalakulni. Ha a zsírpárnák helyett tónusos izmokat szeretnél látni, akkor az izmokat fel kell építened és a zsírréteget le kell bontanod. Utóbbi csakis negatív kalóriabevitellel, sok folyadékfogyasztással és egészséges táplálkozással érhető el. Ha lapos hasat szeretnél, az a stresszhelyzetek kerülésével, a tudatos diétával és aerob edzésekkel érhető el.

7. Light termékek minden mennyiségben

"Light", "diet", "0%-os", "low carb", "zero", ... a modern élelmiszermarketing csodafegyverei. Ezekkel a jelzőkkel mindent el lehet adni a fogyni vágyóknak vagy azoknak, akik meg akarnak felelni a súlyukat illető társadalmi elvárásoknak. Az igazság az, hogy ha belegondolunk, hogy mivel váltja ki az élelmiszeripar a zsírt és a cukrot, és milyen adalékanyagokkal pótolja az elvesztett állagot és ízélményt, akkor gyorsan rájövünk, hogy ezeknek a termékeknek a rendszeres fogyasztását az egészségünk biztosan nem fogja megköszönni.

Megoldás

Ha szeretnél a súlyodból veszíteni, megoldást az jelenthet, ha tudatosan változtatsz az életmódodon és a gondolkodásodon a táplálkozást és a mozgást illetően, ha megfelelő időt szánsz a pihenésre, valamint ha pontosan átgondold, milyen étrend-kiegészítőket szeretnél fogyasztani. Soha ne keresd a könnyebb és gyorsabb utat, az ugyanis rendszerint nem működőképes.

A jó diéta sohasem szélsőséges, inkább jól átgondolt, hosszú távon is betartható, és nem káros az egészségünkre.

Ismerd meg a Forever Clean 9 életmód programot, a C9 doboz tartalmát, a program elemeit és ha meghoztad a döntést, csatlakozz életmódváltó csapatunkhoz.

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.