6 tipp a sikeres célmegvalósításhoz

2019.01.25

Itt az új év és lassan vége az első hónapnak is. Ilyenkor úgy érezhetjük, hogy lezártunk egy korszakot, mögöttünk hagytunk valamit és új lehetőségek, új célok, új fogadalmak gondolatai kavarognak a fejünkben, de felmerülhetnek kétségek is, hogy vajon elérhetjük-e a célunkat. Íme pár hasznos tipp, hogy a célok meg is valósuljanak. 

Szilveszterkor pezsgős pohárral a kezükben sokan tesznek újévi fogadalmat: holnaptól minden más lesz, itt az ideje a változásnak, megvalósítani az eddig eltemetett célokat, (pl. lefogyni, leszokni a dohányzásról, többet sportolni, megtanulni egy nyelvet, végre megszerezni a jogsit, elutazni valahová...) talán még listát is írnak, de aztán Újévkor kijózanodnak és a napi gondok, a szürke hétköznapok legyűrik az álmaikat és a tettvágyukat.

Hogy mindez ne csak pár napig tartó fellángolás legyen, nem árt néhány hasznos szabályt betartani:

1. Fontos, hogy reális, elérhető, teljesíthető célokat tűzzünk ki magunk elé, amit napi és heti tettekre, szokásokra lebontunk, így nem csak a célt, de az utat is tisztábban látjuk. Egy-egy radikális változtatás vagy sikeres élet ígérete jól hangzik ugyan, de a mindennapok során szinte megvalósíthatatlan, s így az életük szélsőséges módosítását tervezgetőkkel könnyen megeshet, hogy évbúcsúztatók sokaságán keresztül ígérik meg maguknak ugyanazt a dolgot, s az eredmény rendre elmarad, mert az út nincs hozzá megtervezve. Ezért az eredmény helyett a megvalósítás folyamatára kell fókuszálni, azokra a mindennapi cselekvésekre, melyek lépésről lépésre közelebb visznek a céljainkhoz.

2. A cél megfogalmazásánál egy belülről fakadó, őszinte vágy vezéreljen minket. Ha csupán külső hatások, divat vagy mások elvárásai vezetnek az újévi fogadalmak megtételekor, a kudarc szinte garantált. Céljainkért akkor tudunk és akarunk tenni, ha hiszünk abban, hogy fontosak és jelentőséggel bírnak számunkra. Érdemes őszintének lenni önmagunkhoz, s felmérni, mik azok az értékek és célok, amelyek számunkra igazán fontosak, amiket valóban szeretnénk elérni. Nehéz elköteleződni olyan célok mellett, melyek érdektelenek számunkra, talán még nem is értünk egyet velük. Motiváció nélkül nem fog menni!!!

3. Keressünk támogató közösséget, csoportot, mentort, inspiráló rendszert, ami megkönnyíti a célhoz vezető úton maradásunkat és olyan erőt ad, ami nem enged eltántorodni a céltól. "Együtt könnyebb!" - szokták mondani, ezért fognak össze pl. barátnők és mennek együtt jógázni, ezért szokik le a dohányzásról egy egész tantestület, iratkoznak be nyelvvizsga előkészítésre osztálytársak vagy keres személyi edzőt egy izmosodni, formálódni vágyó. Alkossunk egy keretet, szorítsuk magunkat mások elvárásához, legyen megfelelési kényszerünk magunk és mások felé is és egyben motiváljunk másokat a példamutatásunkkal, így a célunk érdekében végzett napi cselekvéseink még inkább felértékelődnek és biztos, hogy nem fogjuk elfelejteni, nem fogunk helyette más prioritást találni.

4. Az apró sikerek is sikerek!!! Értékeljük az elért, kisebb részeredményeket is. Eleinte érjük be kisebb eredményekkel is, hiszen ezek a jelentéktelennek tűnő dolgok valójában a végső célhoz vezető fontos állomások. Épp ezért fontos ezeket tudatosítani magunkban, sikerélményként megélni őket és megjutalmazni magunkat miattuk. Ne akarjunk azonnal óriási eredményt látni és ne másokhoz hasonlítsuk magunkat. Mindig a saját helyzetünkből induljunk ki a célunk és az oda vezető út megfogalmazásakor és adjunk magunknak megfelelő időt a fejlődésre, a változásra. A célmegvalósítás egy folyamat, mely tele lesz sikerekkel és buktatókkal. Ha felszabdaljuk ezt az utat mérhető egységekre, időkeretekre és kitűzünk mérési pontokat és mutatókat, akkor objektíven tudjuk értékelni az elért részeredményeket és élményszintű visszajelzéseket kapunk, ami tovább inspirálhat bennünket.

5. Ne tántorítsanak el a nehézségek és a kudarcok! Az önostorozás csapdáját úgy kerülhetjük el legkönnyebben, ha már eleve felkészülünk rá, hogy hosszú és olykor buktatókkal teli út áll előttünk. A kisebb visszaesések természetesek, és nem jelentik, hogy kudarcot vallottunk, éppen ezért az apróbb botlások után sem érdemes felhagynunk elképzeléseinkkel és félbeszakítanunk terveink megvalósítását.

6. Készíts listát és motiváld vele magad! Álmaink valóságba ültetésénél az is sokat segít, ha készítünk egy részletes, gyakorlati szempontokat, nehézségeket, mérföldköveket és dátumokat tartalmazó listát, amely útmutatóként, kapaszkodóként szolgál mindennapjaink során. A legjobb, ha nem csak leírod a céljaid, de egy-egy színes fotót melléjük ragasztasz és így vizualizálod magadban az elérendő célt. Írj színes tollal, rajzolj mellé, légy kreatív és szabadítsd fel az alkotó gondolkodásod, ami a cél megvalósításánál is hasznodra lesz.

Készíts célfüzetet vagy célfalat, ragaszd tele a hűtőt vagy az előszoba tükröt színes cetlikkel, rakj ki fotókat, amiket minden nap látsz. Vizualizáld a céljaid és éld át, mintha már meglenne, mintha már az álomautódban ülnél vagy azon a tengerparton napoznál, ahová vágysz, érezd a meleg levegőt az arcodon, halld a tenger morajlását, lásd magad karcsúbban, fitten és boldogan.

❤️ Fittnek lenni döntés kérdése, egy választott életforma, nem egy pillanatnyi hóbort. Válaszd Te is a mozgást, a tudatos táplálkozást és a pozitív gondolkodást.

💜 A legnépszerűbb életmódprogramot használva pár nap múlva indul egy újabb kis csoport, ismerd meg a FOREVER F.I.T. programot és csatlakozz Te is hozzánk ezen az úton.

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.