A legjobb anyagcsere gyorsító reggelik

2019.02.18

Korábban már írtam a reggeli fontosságáról, nem mindegy viszont, hogy az miből áll, hiszen attól függhet az egész napi emésztésünk, hogy mivel indítjuk a napot. Ha úgy érzed, anyagcseréd alul-működik, ismerd meg a legjobb anyacsere serkentő élelmiszereket, amelyeket ezentúl érdemes lesz minél gyakrabban fogyasztanod!

Ha úgy érzed, szinte mindegy, mit eszel, ragadnak rád a kilók, állandó telítettség érzésed van, gyakran puffadsz, rendszertelen a székelésed, és a közérzeted sem az igazi, könnyen lehet, hogy a túlsúly oka a rossz anyagcserében keresendő.

Szerencsére a folyamat nem visszafordíthatatlan, hisz a lassú anyagcsere, a rossz emésztés az életmódon múlik. Rendszeres mozgással (pl. 10-15 perc átmozgató, frissítő reggelitorna) és megfelelő táplálkozással újra formába hozhatod az anyagcserédet.

Ha szeretnéd az anyagcseréd kicsit felpörgetni, akkor fontos, hogy rendszeresen, naponta ötször, és lehetőség szerint minden nap közel ugyanabban az időpontban egyél. A reggelit az ébredést követő egy órán belül fogyaszd el, hogy beindítsd az emésztést, az anyagcserét és ezzel együtt a zsírégetést is. Ezt követően nagyjából háromóránként egyél.

Ezekben a reggeli alapanyagokban gondolkodj:

1. Zabpehely natúr joghurtban

A zab tele van rosttal, ami egyrészt hosszabb ideig eltelít, és nem éhezel meg egy-két órával a reggeli után, másrészt az emésztéshez is hozzájárul, hiszen a zabpehely rostjai csak zsírban oldódnak, így szervezetednek nagyon sok időbe telik lebontania azokat, és több kalóriát kell elégetnie ahhoz, hogy feldolgozza. A natúr joghurtban található magas fehérjeszint nagyon sok energiát követel a feldolgozáshoz. Ráadásul, a benne levő probiotikus kultúrák segítenek beállítani az emésztőrendszert. Arra figyelj, hogy ne cukrozd meg a zabot és ne gyümölcsjoghurtot használj, hiszen ha egészségtelen hozzávalókat teszel a reggelidbe, hiába egészséges az alap, nem fogod vele elérni a kívánt hatást, sőt!

2. Chia mag szójatejbe áztatva

Lehet, hogy azt gondolod, a chia mag csak egy felkapott divatkaja, és csak a turmixokról készült fotókon mutat jól, de igenis egészséges lehet, ha beépíted a reggelidbe - ugyanazt a hatást váltja ki ugyanis, mint a zab, hála a magas rosttartalmának. A vitaminnal dúsított szójatej gazdag kalciumban, amely segít felpörgetni az anyagcserét. Csupán az édesített változatokat kerüld el. Mivel a kis magok nagyon jól megszívják magukat a tejjel, sokkal tovább el is telítenek, mintha nélkülük fogyasztanád a reggelidet.

3. Lenmag zabkásában

Ez a barna kis magvacska az egyik legjobb zsírégető, anyagcsere-javító élelmiszer, amit fogyaszthatsz, ráadásul jó segítőtárs a bélfalak pucolásában is. Gluténmentes, erősen gyógyhatású: serkenti az agyműködést, segíti a kapilláris vérerek működését, gyulladáscsökkentő hatása miatt enyhíti az ízületi problémákat. A lenmagnak az emésztésünkre hasonló hatása van, mint a chia magnak, de itthon sokkal elterjedtebb, éppen ezért sokkal olcsóbb is. Rengeteg mindenhez használhatod, de talán a zabkásába keverve a legfinomabb - illetve akár egy rántottának, salátának vagy porrá őrölve a fehérje shake-ednek is finom kiegészítője lehet.

4. Grapefruit

Ez a szuper, diétás étel csökkenti az inzulin szintet a testedben, ezért kevesebb zsír raktározódik el benned. Ráadásul, rostokban gazdag, így extra kalóriákat kell elégetned, hogy meg tudd emészteni. A természetgyógyászok szerint kesernyés ízének köszönhetően a májat is hatékonyan méregteleníti, valamint vérnyomáscsökkentő hatással is bír. Figyelj arra, hogy a kávé és a grapefruit lebontásáért is ugyanaz az enzim a felelős, melyek együttes alkalmazása során a lebontás zavart szenved és így a koffein tartósan magas koncentrátumban jelenik meg a vérben. Javaslom, hogy ha mindkét zsírégető élelmiszerhez ragaszkodsz, akkor a kávéfogyasztás után pár órával fogyaszd a gyümölcsöt, vagy annak a levét, miután a kávé hatása már elmúlt.  A grapefruit a gyógyszerek lebontását is lassítja, ezért ha tartósan szedsz valamilyen gyógyszert, kérd ki kezelőorvosod véleményét mielőtt drasztikusan változtatnál az étrendeden.

5. Aloe Vera

Az már régóta tudott, hogy sikerrel használható az Aloe Vera gyógynövény belső, kocsonyás nedve rovarcsípés, enyhe égési sérülés, horzsolás, herpesz, leégés és egyéb bőrproblémák kezelésére, ám nagyon hatásos belsőleg, rostos italként fogyasztva is. Az aloe vera gél vérzéscsillapító, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatású, emellett elősegíti a nyálkahártya regenerálódását, hámosodását is, sőt az emésztés és az immunrendszer egészséges működéséhez is hozzájárul. Az egészségre jótékony hatása miatt ősidők óta használják és orvosi aloénak is hívják. Éhgyomorra vagy étkezés előtt min. 30 perccel fogyasztva és bő folyadékkal öblítve vagy keverve ajánlott. Kereskedelmi forgalomban többféle aloe tartalmú ital kapható, ám érdemes megvizsgálni azok összetételét, tisztaságát és koncentráltságát. Ha teheted válassz tiszta, ellenőrzött forrásból, a Nemzetközi Aloe Tudományos Tanács és a Magyar Természetgyógyászok Szövetsége által ajánlott, 99,7% koncentráltságú, tartósítószer mentes Aloe Vera Gélt

6. Fahéjas tea

Az is lényeges, hogy naponta legalább két és fél liter folyadékot magadhoz vegyél - ellenkező esetben a rostok nem haladnak kellő gyorsasággal az emésztőrendszerben. Egy jó megoldás erre a fahéjas tea, mely a szád nyálkahártyáját szárítva szomjúságérzetet kelt, így folyamatosan kívánni fogod a folyadékot. A fahéj ráadásul nemcsak finom, de egészséges is. Napi csésze teádat fűszerezd fahéjjal vagy vásárolj fahéjjal ízesített gyógynövény teát, hiszen ez nem csak gyorsítja az anyagcseréd, de segít a szervezetednek hatékonyabban feldolgozni a cukrokat, kordában tartja a vércukorszintet és csökkenti a koleszterinszintet is.

7. Kávé

A kávéban található koffein felpörget és remekül beindítja az anyagcserét reggelente. Fontos, hogy ne éhgyomorra fogyaszd, valamint az is, hogy ne rakd tele cukorral, mert annak csak az lesz a vége, hogy óriási cukorbombával indítasz, és még a délelőtt folyamán lerobban a szervezeted, azonnali energiavisszatöltést követelve. A legjobb, ha feketén, vagy valamilyen kalóriamentes édesítővel (pl. eritrit, xilit) és növényi itallal fogyasztod. A kávéból sem szabad túl sokat fogyasztani, nem többet, mint napi 2-3 csésze, hiszen számos mellékhatása lehet, illetve figyelj oda, hogy grapefruittal vagy a gyümölcs levével ne fogyaszd együtt a fent bemutatott ok miatt.

8. Víz

Csak a tiszta víz segítségével tudja testünk minden egyes sejtje a legmegfelelőbben betölteni feladatát. Illetve a víz segítségével tud szervezetünk minden közvetlen és tágabb környezetünkből és az anyagcsere-folyamatokból származó mérget és egyéb káros környezeti anyagokat kiválasztani. Mivel pont az említett káros anyagok miatt történő elsalakosodás az egyik fő oka a szervezet sok hiánytünetének - ami számos betegség kialakulásához vezethet -, az anyagcsere fokozása a méreg- és salakanyagok lerakódásának elkerülése érdekében az egészséghez vezető út egyik legfontosabb lépése.

  • Székrekedéssel vagy állandó hasmenéssel, puffadással szenvedsz?
  • Szükséged van támogatásra, hogy az anyagcsere-zavaraid helyrebillenjenek?
  • Szeretnél újra fitt és energikus lenni?

Hozd meg a döntést, válts életmódot és következetesen csináld végig legalább a 9 napos clean programunkat, mely segíthet helyrehozni a kisiklott folyamatokat.

Kattints az alábbi gombra és olvasd el mások tapasztalatait és véleményét a programunkról:

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A termékek nem szolgálnak betegségek kezelésére, gyógyítására. A tápanyag összetételre és az egészségre vonatkozó állításokat az EFSA konszolidált listája tartalmazza. Étrended megváltoztatása előtt ha orvosi vagy más egészségügyi kezelés alatt állsz, kérd ki kezelőorvosod véleményét és tanácsát. A Forever F.I.T. program által javasolt étrend követése során fontos a megfelelő mennyiségű (napi min. 2 liter) folyadékbevitel (lehetőleg tiszta víz). A rendszeres mozgás, torna, séta támogatja a súlycsökkenést és a kívánt súly megtartását.